De start van ons avontuur - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Juliënne Koppejan - WaarBenJij.nu De start van ons avontuur - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Juliënne Koppejan - WaarBenJij.nu

De start van ons avontuur

Blijf op de hoogte en volg Juliënne

16 September 2017 | Canada, Campbell River

Na een stormachtige start, waardoor de vlucht wat uitgesteld werd, vlogen we toch door het luchtruim heen naar het andere werelddeel. Op het vliegveld hadden we al snel de koffers. Na even gezocht te hebben moesten we op onze shuttle bus wachten die ons naar het hotel zou brengen, waar we het eerste nachtje zouden overnachten om bij te komen van de reis. Gelukkig scheen het zonnetje en was het een aangename temperatuur. Rond 5uur kwamen we in het hotel aan, en konden we direct inchecken. Na even opgefrist te zijn, wilden we nog wel een hapje eten.. onze 3e maaltijd in een paar uur tijd ;) Ondertussen stond ons energielevel op het minimum, en waren we wel toe aan een nachtje slapen, dus lagen we om 20.00u al te snurken(even vooruitrekenen… 5:00u NL tijd).

Donderdagochtend begon met een stevig ontbijt van omelette, aardappels en pancakes, en een van 7 halve broodjes met aardbeien en banaan. We werden bij het hotel opgehaald en gebracht naar het camper verhuurbedrijf waar onze Fraserway C-large al klaar stond. Gaaf! Daar was tie dan: ons huis op wielen voor de aankomende periode. Eerst moesten we inchecken en toen konden we ons avontuur vervolgen. Koffers uitpakken, route bekijken en verzinnen wat we wilden doen en wat ons eindpunt zou zijn. Dat werd Vancouver Island, met als doel de Goldstream camping. Door de stad manouvrerend konden we via de ferry de oversteek maken naar Swarz bay, op V. Island. Voordat we op de camperplaats stopten deden we nog wat aankopen voor het eten, bij de plaatselijke ‘Spar’. Ons eerste ‘wild’ werd gespot in het park: een eekhoorn, en het eerste natuurschoon: een waterval. Bij een knapperend vuurtje brachten we ons eerste avondje door.

De volgende ochtend, na het eerste stille nachtje in ons ‘huis’, vertrokken we naar een grote Canadese supermarket en daarna de tuinen van Victoria. Met het zonnetje op onze bol, bewonderden we de prachtige kleurijke bloemen. En wat een soorten. Schitterend!

Onze reis van 3,5 uur vervolgde richting Campbell River, waar we vandaag een whale watching gaan maken… Afwachten of we walvissen, dolfijnen of orka’s spotten.

• 16 September 2017 - 21:20

Wim:

Leuk begin, blijf jullie volgen.
    Groetjes van de BB'S

• 16 September 2017 - 23:03

Tan:

Looks amazing

• 16 September 2017 - 23:13

Leo:

Prachtige start van jullie reis!! Ik duim ervoor dat jullie vandaag walvissen, orka's oid zullen spotten. Wat apart....wij gaan nu naar bed

• 17 September 2017 - 09:23

Jantje:

Geniet er van. In gedachten ook weer beetje aan die kant van de wereld

• 19 September 2017 - 16:13

Ilona: