En we zijn weer in de lucht... - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Juliënne Koppejan - WaarBenJij.nu En we zijn weer in de lucht... - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Juliënne Koppejan - WaarBenJij.nu

En we zijn weer in de lucht...

Door: Klazina, Juliënne en Coen als tekstverbeteraar

Blijf op de hoogte en volg Juliënne

23 September 2017 | Canada, Clearwater

Bijna een week, na de start van ons avontuur, hebben we al vele indrukken opgedaan. We mogen nog steeds genieten van dit mooie land. In Lillooet maakte we een prachtige wandeling langs de Fraser, over een oude brug met een ooievaarsnest erbovenop. Dit is een ‘oud’ nest wat al voor 2013 bestond. Zo konden we het hele dorpje zien liggen, en hadden we een prachtig uitzicht. Coen probeerde nog een visje te vangen, maar de stroming was te sterk dus ze zwommen langs zijn hengel heen. We sliepen met z’n allen minder vast, want we zijn nu al uitgerust.

De volgende dag, woensdag (20/9), vervolgden we onze trip richting Kamloops. We spotten verschillende soorten wild, zoals: hertjes en steenbokken. Onderweg veranderde het landschap van dor en droog, naar groene oases. Hier zagen we de resultaten van de brand. Bij een Farmers Markt kochten we lekkere streekproducten (fruit/groente). We vraagden hier over de situatie rondom de brand na, die hier in juli woede. In ons camping boekje hadden we een ‘leuke’ campground gezien, die we hadden gevonden. Maar…….. we voelden ons net iets meer dan de tokkies en de Flodder familie. Dus crosten we weg en gingen op zoek naar een ander. En die hebben we gevonden. Zeer primitief, maar de eekhoorns en de konijntjes huppelden rond onze camper. Het water was afgesloten in verband met de kou en de vorst. Hier zagen we twee hertjes in de bosjes struinen. We maakten daar de beach trail, die echt zwaar was, maar wel heel mooi. Deze nacht sliepen we allemaal als roosjes.

Vervolgens reden we richting Clearwater, waar we door vrienden attent waren gemaakt op de Helmcken Falls Lodge met campground. Wat een idilysich plekje was dat, een echte aanrader! De receptie/restaurant leek op een jachthuis met opgezette dieren. Hier zouden we twee dagen blijven, en wat een geluk! Hier hobbelden we over de weg richting Green Mountain, en klommen de toren op. Dat gaf ons een panoramisch uitzicht. Vervolgens reden we naar de Dawson Falls, die 8 meter hoog en 107 meter breed zijn. Wat een bulderend geweld!

Vrijdagmorgen werden we wakker met een koude neus, we openden de camperdeur en alles was wit door de vorst. Deze dag bezochten we verschillende dingen in het Wells Gray Park. De Helmcken Falls, de Mineral Springs, Ray Farm en Bailey’s Chute. Het hoogtepunt waren de springende zalmen ☺ We kunnen niet beschrijven hoe geweldig dit was. Coen ving nog een visje, helaas waren het geen 4 vissen dus konden we die niet eten. Ons eindpunt in het park was de Osprey lookout, waar we ons over angstvallige bergpaadjes naar boven begaven. Maar zeker de moeite waard. ‘s Avonds lieten we ons verwennen in het knusse, warme restaurant. Wat een smullerij en ontzettend aardige bediening.

Onze reis vervolgd verder naar de grote nationale parken Jasper & Banff.

• 23 September 2017 - 18:01

Ilona :

Hallo allemaal,wat hebben jullie al veel gezien en gedaan!En dan die springende vissen dat is waanzinnig!Veel plezier met jullie vedere tocht.Echt leuk om te lezen!