AFSCHEID VAN SUMATRA, WELKOM IN JAVA - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Juliënne Koppejan - WaarBenJij.nu AFSCHEID VAN SUMATRA, WELKOM IN JAVA - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Juliënne Koppejan - WaarBenJij.nu

AFSCHEID VAN SUMATRA, WELKOM IN JAVA

Door: Julienne Boot

Blijf op de hoogte en volg Juliënne

20 Mei 2013 | Indonesië, Batavia

Vrijdagochtend was een vroegertje, wat voor ons al normaal wordt. Om half 4 (voor jullie nog half 11 ‘ s avonds!!) wekte de hond ons. Met onze gids en chauffeur gingen we richting de vulkaan, waarvandaan we de zonsopgang zouden kunnen bekijken. Onderweg pikte we nog een andere gids op die ons over de vulkanische grond heen leidde richting de kraterrand. De geur was niet om te harden, en de aankomende weken eten we geen eieren meer. Na een wiebelig en vulkaanstenen-bedekt pad kwamen we aan bij de kraterrand. Jan, Klazina en de twee gidsen liepen nog een stuk naar de berg waarvandaan je een schitterend uitzicht had op de zonsopkomst. Na een paar uur lagen we in de zwavelrijke hot springs. Wat was dat warm, nog warmer dan dat ik onder de douche sta (maar echt iets voor Leonieke). Klazina vond het veel te warm, die kreeg opvlieger na opvlieger. Nadat we in ons nederig stulpje (5-sterrren) een douche hadden genomen, gingen we op weg naar Samosir Island.

Dit is een vulkaan die 5600 jaar geleden uitgebarst is, en waarvan een eiland ontstaan is. Wat is dat mooi en vruchtbaar! ‘s Avonds kwamen we eraan en wisten niet waar we waren. Daarnaast goot het van de regen. De volgende morgen genoten we van een prachtige zonsopgang en het geluid van vogels rond ons heen. Even een kleine verkenningstocht rond ons hotel, en oh wat worden we toch verwend deze vakantie. Na een heerlijk, gezond ontbijt reden we richting het noorden van Samosir. Onderwijl kregen we verschillende uitleggingen over de Batak-huizen, Rijstplantages, Koningsgraven en zo meer. Heel indrukwekkend en geestverijkend. Na een lunch aan de oever van het Toba meer, reden we een stukje naar het zuiden waar we in Tombok een museum hebben bezichtigd en door een souveniersstraatje zijn gelopen, waar we onze slag hebben geslagen. ‘s Avonds de lokale bevolking verblijd en heerlijk uit eten geweest. Ook weer een frisse douche op ons hoofd gehad.

Na een kort nachtje zijn we vanochtend richting Medan gereden. Een wonder dat we veilig en wel hier op het stoeltje van de gate zitten. Wat een verkeer! Onderweg een paar panoramische shootjes genomen en toen op weg naar Jakarta in Java!

Daar bevinden we ons op dit moment, maar allemensen wat een prachtig hotel! Super hier!

• 20 Mei 2013 - 21:39

Henriëtte:

Heerlijk om zo meegenomen te worden op jullie reis!! Na een super regenachtige sombere 2e pinksterdag is dit een zeer welkome afwisseling. Nog heel veel moois gewenst en geniet ervan!!

• 20 Mei 2013 - 22:25

Jantje:

Opat een mooie reis hebben jullie, in gedachten ga ik mee,
    Geniet er van
    Groetjes jantje

• 21 Mei 2013 - 07:16

Leonieke:

Juultje, ik heb in dn deuk gelegen dat je zelfs daar in de verte nog aan mijn koude voeten denkt :)
    EN DIE KRIJGT JE HIER OOK WEL.............TIS BEREKOUD HIER!!!!
    Dikke kus X