Zoveel indrukken.. - Reisverslag uit Ermelo, Zuid-Afrika van Juliënne Koppejan - WaarBenJij.nu Zoveel indrukken.. - Reisverslag uit Ermelo, Zuid-Afrika van Juliënne Koppejan - WaarBenJij.nu

Zoveel indrukken..

Door: Iedereen

Blijf op de hoogte en volg Juliënne

05 November 2014 | Zuid-Afrika, Ermelo

Vanuit Port Elizabeth gingen we richting Plettenbergbay. We hadden onderweg vanaf een loopbrug een prachtig uitzicht over een diepe kloof. Daar namen we bij de Mugg & Bean (een zeer gewild restaurantje bij ons) een bakje en een drankje. In Plettenbergbay was een uitzichtpunt waar we walvissen konden spotten. We hadden geluk en zagen 3 keer een rug naar boven komen met heel veel waterdruppels om hem heen.

Na een nachtje hier te zijn geweest gingen we naar Sedgefield, waar een vriendin (N.) van Carla woont. Onderweg maakten we een stop in Tsitsikamma. Daar zijn verschillende hangbruggen over de mond van de stormrivier. Helaas was het zicht niet zo goed door de regen en de mist, maar we vonden het een mooie en unieke ervaring. We aten ‘s avonds bij N. zij had een maaltijd voor ons klaargemaakt en een huis voor ons besproken voor drie dagen. Dit huis bood uitzicht over de baai en het dorp. 500 meter van ons vandaan was het strand, waar we helaas geen enkele dag gebruik van konden maken alleen maar voor een wandeling. Dit kwam door het Hollandse weer wat ons was achtervolgd naar Afrika.

Zondag wilden we een Afrikaanse kerkdienst meemaken, en dat hebben we ook gedaan. Daarna gingen we naar Knysna heads en gebruikten we aan het water een lunch. Vanaf daar gingen we naar de Afrikaanse typische markt. De mensen hier verwachten pas de drukte in januari en dus verdienen ze dan ook meer. Dit doet dan wel zeer in ons hart.... Een andere wereld hier in Afrika is de golfclub die prachtig aangelegd is, en waar we een bakje koffie/thee dronken. Vanuit hier had je een prachtig uitzicht over Knysna heen. Deze golfclub had ook een prachtig hotel en spa erbij. ‘s Avonds aten we bij de Italiaan, die N. voor ons had uitgezocht. Hier konden we makkelijk buiten zitten, want het weer werkte ook mee.

De volgende ochtend nam N. ons mee naar George. Vlakbij het vliegveld was een leuk tentje waar we buiten wat dronken. De apen waren hier ook aanwezig, en vlogen over het dak. Terug over de off-road bezochten we nog de Map of Africa en werden we onderweg verstoord door een mega schildpad. The Map was een natuurverschijnsel van bossen, bergen en rivieren die per toeval lijkt op het continent Afrika. Het begon met spikkelen en we besloten maar om bij The View wat te nuttigen, waar we ook walvissen spotten. Met elkaar kwamen we op het idee om te kokkerelen en dat N. bij ons bleef slapen (we hadden 6 slaapplaatsen).

De volgende ochtend, na het ontbijt, afscheid te hebben genomen vervolgende we onze weg naar Mosselbay via Swartberg pass, Schoemanspoort, Robinspas en de Qutenique Pass. Jammer genoeg konden we niet alles zien vanwege de mist. Eenmaal aangekomen in Mosselbay aangekomen, brak het wolkendek open en genoten we van de zon en het super diner in een perfect restaurant (foto’s volgen....) Vanochtend uit Mosselbay vertrokken, let wel naar GOEDEREEDE. Een B&B in de buurt van Robertson. Het was prachtig gelegen aan een viswater met magnefiek uitzicht op de bergen. We genieten nu van Afrikaanse temperaturen, met een blauwe stralende lucht en een heldere zon eraan!

• 06 November 2014 - 12:57

Elise Marie:

Leuke verhalen weer! Ik mis alleen nog wat foto's ;-)
    Fijne dagen nog!

Liefs, Elise

• 06 November 2014 - 13:12

Leo:

Leuk verhaal weer!!! Het eea was al bekend, maar toch leuk om weer wat van jullie te lezen. Dikke kus uit een koud sTellendam naar jullie in sWellendam :) XXX