Drie dagen Krüger Park, Swaziland, Ermelo - Reisverslag uit Ermelo, Zuid-Afrika van Juliënne Koppejan - WaarBenJij.nu Drie dagen Krüger Park, Swaziland, Ermelo - Reisverslag uit Ermelo, Zuid-Afrika van Juliënne Koppejan - WaarBenJij.nu

Drie dagen Krüger Park, Swaziland, Ermelo

Door: Juliënne

Blijf op de hoogte en volg Juliënne

26 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Ermelo

Daar zijn we dan weer terug uit internet-loos Krüger Park. We hebben drie geweldige dagen achter onze rug en hebben van Gods schepping weer iets moois mogen zien. Dan besef je dat dit echt niet zomaar ontstaan kan zijn. Nijlpaarden, neushorens, olifanten (die onze weg af en toe blokkeerden en waarvoor we een stuk achteruit moesten rijden), verschillende soorten vogels, giraffen, leeuwen (3 die de eerste dag gewoon tussen de auto’s doorliepen op de asfaltweg), twee cheeta’s (wat bijzonder is omdat er maar 120 van in het park wonen, de ene was op jacht naar antilopes en de andere werd achtergevolgd door een stel leeuwen), kameleon, een boomslang en buffalo’s waren de afgelopen dagen onze buren. De afgelopen drie nachten hebben we op verschillende plekjes geslapen: Lower Sabie, Satara & Skukuza

In Lower Sabie was het een soort camping idee, Satara was weer wat luxer en hadden we onze eigen badkamer en in Skukuza was het hetzelfde als in Satara.

Het is allemaal onzagwekkend wat we zien, en genieten er met volle teugen van. Wat is het rijk van de natuur dan toch bijzonder en mooi! In tegenstelling tot het weer in Sabi (koud, nat & mistig) was het in het park warm en zonnig. We konden hier in topjes, jurkjes en korte rokjes/broeken lopen en was er geen sprake van de malaria-mug. Althans, die hebben we niet gespot. ‘s Nachts was het ook goed te doen en niet koud.

In het Krüger Park hebben we een sunset en sunrise drive gemaakt. Tijdens beide trips zagen we geweldig mooie dieren (cheeta, hyena, olifanten en noem maar op...) en de zon opkomen en ondergaan.

Na drie dagen zijn we vanaf het park naar Ermelo gereden, waar we een nachtje doorbrachten in de Izimbali lodge. Weer een prachtig verblijf. Deze rit heeft ons 3 stempels extra in ons paspoort gebracht, omdat we door Swaziland zijn gereden. Hier hebben we niet veel meer gezien, helaas, dan in Z-A. We hadden hoge verwachtingen, maar eerlijk is eerlijk... doordat we er in 1x doorheen reden zagen we niet veel verschil.

Elke nacht is een verrassing waar we slapen, en waar we naar toe rijden. We hebben een eindbestemming... Kaapstad, waar we op 11 november wel aanwezig moeten zijn! Maar wifi is hier niet heel standaard of snel..

Dus wees geduldig, voor de volgende blog...

• 26 Oktober 2014 - 21:23

Melanie:

Hoi hoi!

Klinkt weer goed en mooi allemaal!
    Geniet ervan!!!

Liefs Mel

• 27 Oktober 2014 - 06:00

Mariska:

Wauw, wat een avontuur zeg!
    Ben zeer benieuwd naar de geschoten foto's.
    Enjoy your trip!

• 27 Oktober 2014 - 11:21

Jantje :

jullie hebben het daar wel heel goed, fijn. maar er wat moois van , en verder veel goeds daar , ook hier genieten we van een super herfstdag, warm met zon.

• 27 Oktober 2014 - 17:05

Henk En Henriëtte:

Wat een geweldig avontuur zeg, geniet ervan en nog heel veel van dat moois op jullie reis gewenst. Groetjes....

• 27 Oktober 2014 - 22:24

Ineke: