Uitrusten van de vele indrukken... - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Juliënne Koppejan - WaarBenJij.nu Uitrusten van de vele indrukken... - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Juliënne Koppejan - WaarBenJij.nu

Uitrusten van de vele indrukken...

Door: Jan, Klazina en Juliënne

Blijf op de hoogte en volg Juliënne

26 Mei 2013 | Indonesië, Sanur

Vanuit Jakarta zijn we richting Bandung gereden met onze nieuwe (Nederlands!) sprekende gids en onze chauffeur. Maar vooraf hebben we de oude haven van Jakarta bezocht en gezien hoe de mensen daar voor 1 euro (!!!) per dag werken in de hitte. Daarna zijn we naar het centrum gereden waar het oude postkantoor stond, wat nog steeds als postkantoor fungeert. Dit was het oude Batavia! Leuk om te zien dat er nog steeds Nederlandse aspecten gehandhaafd blijven. Nadien waagden we ons leven weer op de weg die ons naar de Botanische tuin bracht. Prachtige bomen en planten zagen we daar, en hele mooie orchideeën. Nadien vervolgden we onze weg richting Bandung en kochten onderweg nog heerlijke banaantjes evenals sinaasappelen op een kleine markt.

De volgende dag bezochten we een theeplantage met theefabriek, waar we een rondleiding kregen en meteen indrukken opdeden hoe de thee in een zakje word gestopt. Wat een werk, wat een werk! Maar gelukkig 1200 mensen hebben werk. 's Middags zijn we naar een voorstelling geweest van kinderen die op een Anklung speelden. Dit is een instrument wat gemaakt is van bamboo. Wij mochten ook meedoen, en dit ging zeer goed!

Na een supernacht werden we opgehaald door Edu (onze gids) om met de trein richting het Oosten te gaan. De reis duurde 7,5 uur, maar was geweldig mooi! Dwars door de rijstvelden, kleine dorpjes, bedelaars van alles zagen we. De trip was zo om.. Daar waren we dan in Borobudur. We gingen meteen naar onze cottage, wat weer adembenemend was.

De volgende ochtend bezochten we deze gigantische tempel van Boeddha. Wat een masaal gebeuren, en achter elke tafereel wat uitgehouwen was, zat een betekenis. Op weg naar ons hotel in Yogyakarta bezochten we eerst nog de vulkaan die in 2010 een enorme ravage had aangericht. Met de lava (gelukkig niet heet!) onder onze voeten bezochten we het huis van een oude heer wat vernield was door de lava inclusief journalist en chauffeur.

Uitgerust en wel hadden we een citytour door Yogya waar we het paleis van de sultan hebben bezocht. Daarna hebben we ook de Batik weverijen en de zilverfabriek bezocht. En meteen iets gekocht...!! 's Middags heerlijk gezwommen in het zwembad bij het hotel en uitgerust. Onze studievakantie was hierbij afgelopen.

Volgende dag werden we om 7uur opgehaald voor onze vlucht naar Bali. Wat een peulenschilletje, 1 uurtje vliegen... Nu gaan we nog even genieten!

• 26 Mei 2013 - 15:27

Jantje :

hoi daar aan het andere eind van de wereld, wat zien jullie veel, en wat een verhalen, ik denk dat jullie bij thuiskomst veel hebben te vertellen wat niet allemaal opgeschreven kan worden, ik wacht er op.
    wel even bijkomen he, anders zijn julle te moe volgende week. dikke knuf.
    geniet nog even van het mooie weer daar, hier brrrrr

• 26 Mei 2013 - 18:07

Marianne:

Wat een ongelooflijk mooie reis maken jullie zeg.. Prachtig!! En wat zien jullie veel .. Rust nu nog ff lekker uit en dan weer veilig thuis komen ! Nog veel plezier! Groetjes, Marianne

• 26 Mei 2013 - 22:30

Chris:

Lijkt me echt gaaf om daar een keer heen te gaan en net als jullie zo te genieten van alles. Nou nog veel plezier daar en ik zie jullie in frankrijk.

PS Jan je mag je gras wel ees maaien HAHA!!!

• 27 Mei 2013 - 19:31

Henriëtte:

Het blijft fantastisch om een beetje met jullie mee te reizen. Geweldig dat alles zo goed verloopt en geniet nog van jullie "rustweek". P.S> wij hebben ook al 1 dag zon hoor :)