Bericht vanuit Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Juliënne Koppejan - WaarBenJij.nu Bericht vanuit Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Juliënne Koppejan - WaarBenJij.nu

Bericht vanuit Lake Louise

Door: Met z'n allen

Blijf op de hoogte en volg Juliënne

26 September 2017 | Canada, Lake Louise

De afgelopen dagen zijn omgevolgen, maar wat hebben we veel moois gezien. Ze zeggen dat Canada het land van de beren is, maar tot zaterdag hadden we ze nog niet gezien. Dat wilde we veranderen en maakte we een River Safari. En jawel, daar hadden we onze blackies. Ze snuffelden rond of er niets aan de hand was, en keken ons parmantig aan. We waren een met de natuur, zo stil… Onderwijl hadden we nog een waterval, waar we ons bij verwonderden. De gids liet ons de splitsing Thomson River/Blue River zien, waar eind aug de zalmtrek is. Dus helaas net te laat. Daarvandaan richting Jasper reden we door de tijdszone, dus nu is het 8u tijdsverschil met Nederland. In Jasper, gingen we naar het info centrum en verzamelden we een berg folders wat ons veel ideeën opleverde. Wat zullen we nu weer kiezen? Op de bonnefooi naar de Whistler campground, daar werden we verwelkomd door Elks (Elanden). Coen kreeg meteen op z’n kop, omdat hij de liefde tussen man en vrouwtje verstoorde. Zo wat ging dat mannetje tekeer zeg! Ze hielden ons uiteindelijk niet van onze slaap. Vanuit de folders kozen we voor de Jasper Skytram die ons naar een hoogte van 2263m bracht MET SNEEUW. Het was iets bewolkt, maar we hadden toch een prachtig zicht. In het stadje wandelden we langs het treinstation, en zagen een trein vertrekken met 3 locks, 187 wagons, waarop dubbele containers stonden.

Op de Icefield Parkway richting Banff kwamen we langs de Athabasca Falls, waar we een fantastisch uitzicht hadden. En het water zoo blauw! Vanuit verschillende viewpoints hadden we prachtige beelden. De volgende stop was bij de Ice Explorer waar een tocht met de bus over de gletsjer wilde rijden, maar de eerste bus was pas laat in de middag beschikbaar. We vervolgden onze tocht. Aan de hand van een geweldige reisgids kozen we ervoor om een kijkje te nemen bij de Mistaya Canyon. Hier zagen we het water wild tussen de loodrechte kalksteenwanden bruisen. Daar maakten we prachtige foto’s als herinnering. Het Peyto Lake meer, wat alleen smeltwater bevat, gaf ons een onnatuurlijke kleur. Dit kun je niet uitleggen, zo blauw! Langs verschillende meren kwamen we bij de Lake Louise Campground aan, met de hoorn van de trein op de achtergrond.

Check ook even de foto’s bij de vorige blog ;) Helaas zijn ze wel wat klein.

• 27 September 2017 - 20:08

Ilona:

Wat een prachtige tocht,met zoveel mooie dingen beren,elanden sneeuw, bijzonder blauw smeltwater heel gaaf!!

• 29 September 2017 - 16:28

Corrie En Joke:

We genieten van het lezen van jullie Canadese gekevenissen
    Veel plezier nog, hartelijke groet uut Sommerdiek